Reguli Whist

Whist este un joc de carti bazat pe memorie cu reguli simple, ce vor fi prezentate in continuare. Jocul presupune 2 echipe a cate 2 jucatori ce stau fata in fata. Se joaca in ordinea acelor de ceasornic.

Se foloseste un pachet normal de carti de 52 cart, unde cea mai mare carte este asul. Cartile sunt amestecate de jucatorul din stanga dealer-ului si taiate de cel din dreapta lui, apoi dealer-ul imparte 13 carti, una cate una jucatorilor. Ultima carte, care ii revina dealer-ului se intoarce cu fata in sus si ramane pe masa pana cand dealer-ului ii vine randul sa joace o mana.

Cartea ramasa pe masa este considerata atu. Jucatorul din stanga dealer-ului incepe jocul prin plasarea unei carti pe masa. Cei care ii urmeaza trebuie sa dea la culoare sau orice alte carte doresc, inclusiv atu. Runda este castigata de cel care a dat cea mai mare carte la culoare sau de cel care a dat atu, daca nu a avut alta carte disponibila. Cel care castiga runda, incepe runda urmatoare, prin plasarea unei carti pe masa.

Dupa ce au fost jucate cele 13 runde, castiga echipa care a facut cele mai multe runde, si scorarea se face in felul urmator: se obtine cate un punct pentru fiecare runda castigata dupa a sasea runda castigata. In America se considera castigatoare echipa care a ajuns prima la 7 runde castigate. Cu toate acestea, in turneele de Whist se prefera sa se joace 13 runde fixe si sa se foloseasca primul sistem de scorare despre care am vorbit, deoarece este greu sa faci o evaluare corecta atata timp cat anumiti jucatori folosesc scorarea americana, terminand jocul mai repede, iar alti joaca 13 runde, primind puncte numai pentru rundele care depasesc a sasea runda castigata.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *